Prima prezentare a ideilor privind colaborarea a avut loc în ianuarie 2017. Am ajuns la un acord după cea de-a patra prezentare, un an mai târziu, în cadrul Săptămânii modei de la Paris, și am putut începe în sfârșit să lucrăm la sneakerșii noștri. În mai 2020, după o perioadă plină de întâlniri, feedback-uri, sarcini și ajustarea detaliilor, în cele din urmă am trimis spre producție a cincea versiune și cea finală a sneakerșilor adidas x Footshop.
Meșteșugul clasic al blueprinting-ului, sau cianotipiei, își are rădăcinile în țări fundamentale pentru Footshop. În timpul procesului de creare a sneakerșilor, am fost inspirați de tiparele tradiționale. În trecut, acestea erau imortalizate pe costumele populare tradiționale folosind tehnica cianotipiei. Pe lângă această caracteristică, această siluetă Superstar este și singura care prezintă o mulțime de elemente de drumeții, care fac referire la interesul local pentru explorarea necunoscutului și a naturii. Prin urmare, caracteristici cum ar fi talpa zimțată sau inelele metalice pentru șireturi fac parte dintr-o colaborare numită Blueprinting.
Partea principală a tehnicii meșteșugului cianotipiei, care este un sit al Patrimoniului Mondial UNESCO, nu s-a schimbat în ultimii 300 de ani. La început, țesătura albă primară este acoperită cu o emulsie specială verde deschis. Inițial, în această fază se foloseau ștampilele sculptate, însă au fost înlocuite cu serigrafia, o tehnică mult mai modernă și mai eficientă. După tipărirea modelului, țesătura este îmbibată într-o vopsea albastră indigo, în cinci runde. Apoi țesătura este clătită în apă - astfel, culoarea se stabilizează și modelul iese la iveală. La final, mai au loc câteva runde de clătire, pentru a preveni ca produsul final să-și piardă treptat culoarea.
Această parte vă aparține. Comunității Footshop, care ne-a sprijinit în toți acești ani. Fără voi și fără clienții noștri, Footshop nu ar fi unde este acum, adică primii care creează prima colaborare cehoslovacă cu adidas.